Suck

Nu är jag trött på att vara sjuk, för jag är så orkeslös. I söndags började jag känna att det var lite stickigt i halsen, men jag klarade ut att jobba. I måndags när jag vaknade var det värre. Innan jag körde hem bilen till mamma och pappa så hade jag ärenden på stan, så jag passade på att köpa halstabletter också. Igår när jag vaknade var det ännu lite värre, med täppt näsa. huvudvärk och tjockt i halsen. Men jag tog mig upp och gav mig iväg för att gå på p-möte. Bara för att få reda på att det var inställt. Skickade sms till chefen om att det var trist att den infon inte nått mig. Hon ringde upp när jag var på väg hem och bad om ursäkt jag vet inte hur många gånger.

I morse var det ännu lite sämre. Farmor ringde och frågade hur det var dag. Sen frågade hon om jag behövde något, för farfar skulle handla. Gulligt tycker jag.

Har orkat laga mig soppa, och försöker hålla mig vaken såpass att jag inte rubbar sovrutinerna alltför mycket. Håller alla tummar jag för att jag ska vara frisk nog att gå till jobbet imorgon. Men mår jag då som jag gör idag så kommer det inte att funka. Tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar