Det som göms i snö

Det har varit mildväder i några dagar nu. Snön har smält nått så vansinnigt fort att marken är bar inte bara där de har plogat utan även runt träden. Det är inte mycket kvar nu, jämfört med vad som varit. Men, alla vintermånaderna är inte förbi än. Februari och mars är kvar, och då är det ju inte helt ovanligt att snön faller. Det föll snö den 20 april ifjol, men det hoppas jag verkligen inte att det gör i år…

Annars flyter allt på som vanligt. Jag har två veckor kvar på mitt vikariat. Vad som händer efter det vet jag inte i nuläget, men det löser sig på ett eller annat sätt, förr eller senare.

Igår träffade jag Tina, Pia och Åsa. Vi tillbringade några timmar på kebaben. Åt gott och hade jättetrevligt. Pratade om allt och ingenting. De tre har ju sina nya jobb och de verkar trivas allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar