Dags att börja räkna ner

Nu är det bara en månad kvar av 2010. Helt sjuuukt vad fort det har gått, och tänk allt som hunnit hända. Men det tar vi inte nu, den summeringen kommer senare.

Igår var jag hos doktorn för allmän kontroll. Kollade blodtryck och sånt där. Sen skulle prover tas, men det fick jag göra i morse, efter att ha fastat sedan åtta igår kväll. Jag som hade tänkt ha tisdagsmys med glögg och pepparkakor på kvällen. Det fick hoppas över. Klart jag passade på att äta lite extra gröt och en extra smörgås på Alpha när jag inte fick äta något innan proverna var tagna. Brukar ju normalt inte bli hungrig sent på kvällen, men hur var det igår? Klart det hade suttit fint med nått ätbart efter att jag kommit hem. Vad annars…   Men det gick bra. Nu är det bara till att vänta på provsvaren på alla dessa prover. Blodvärde och annat “nödvändigt”. Men det var nog länge sedan jag längtat så mycket efter att få äta frukost kan jag ju säga.

Annars har dagen bara flutit på i lugnets tecken. Med det omväxlande väder vi har nu är det inte helt inspirerande att ta några längre promenader. Inte för att jag har något att promenera när det snöar, men det är ju ingen måtta på hur det vräker ner när det kommer. Ikväll ska det dock promeneras till kyrkan, oavsett om det vräker snö eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar