Ja, vad säger man?

Här händer det verkligen inte mycket. På bloggen alltså. Annars är det alltid saker att göra. Diska, städa, plocka.

Det har regnat i hur många dagar som helst, så det är tydligen översvämningar och sånt lite här och var. Svartgöl bland annat hörde jag. Det har regnat nästan oavbrutet. I tisdags övergick så detta eviga regnande till att bli snöblask. Jaja, tänkte jag, bara det inte fryser. Det blev med och mer snö i det där blasket och tillslut var det bara snö som föll ner. Fast jag trodde inte att det skulle lägga sig eftersom det var så blött överallt. Men när jag tittade ut vid ett tillfälle så insåg jag att det faktiskt la sig på gräsmattan. Några timmar senare var det helt vitt. Ojojoj. Skulle på både körövning och Alpha så jag tänkte ta bilen. När det så var dags att ge sig ut, jag insåg ju att jag skulle vara tvungen att borsta bort snön på bilen, var det inte roligt kan jag säga. Bilskrället vägrade starta. Då är man inte vidare glad när det bara vräker ner kalla blöta flingor. Men det var bara till att springa upp och hämta mössan och ta cykeln istället. Blev sen till kören och var inte torr precis.

Igår jobbade jag. Det blev en härlig morgonpromenad. Synd att målet var att komma till jobbet, så man inte kunde komma hem till värmen och sätta sig och soffmysa när det var färdigpromenerat. Men det gick bra ändå. När jag idag gick hem från jobbet tog jag en runda förbi apoteket. Köpte nässpray och slemlösande. Det sistnämnda var inte speciellt gott enligt mitt tycke, men 5 ml åt gången är inte så mycket så det är bara till att svälja och se glad ut. Vill gärna få fritt andrum till på lördag, för då ska motettkören ha adventskonsert.

Efter apoteket hoppade jag in på Willys för att köpa ost. Det fick bli en adventsljusstake också, en sån där vanlig röd plåtsak. Glömde köpa ljus dock, men jag har ju några dagar på mig. Sen fick det bli “kalenderljus”, fast i annan variant, på Karamellen. Här ska mysas i Advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar