Jul, jul, strålande jul

Traditionsenligt gick jag i kyrkan på julaftons morgon. Mötte upp mamma och Elin där. Jättemysigt med mycket barn. Roligt, helt klart. Strax över 200 personer valde att vara med vid krubban.

DSC_6395Barnkören sjöng.

DSC_6399Ljuständning.

DSC_6400Alla barn som var i kyrkan fick hjälpa till att bygga krubban. Grovjobbet var redan gjort, så det var “bara” till att placera ut figurerna.

DSC_6401DSC_6402En liten del av änglakören.

DSC_6414Efter julbordet hemma kom godiset fram. Mintkarameller, apelsinpraliner, knäck, Rocky Road, Chokladkola med polkagris och chokladdoppade marsipanbollar. Inget köpt godis här inte.

På eftermiddagen, efter Kalle Anka och innan julklappsutdelningen åkte mamma och jag till kyrkan igen. Hon skulle vara kyrkvärd vid julbönen och jag hängde på.

DSC_6424Tomten kom på snabbvisit.

DSC_6425En hel del paket var det.

DSC_6427Paketet på stolen var rätt stort, och det var inte helt lätt att slå in kan jag meddela. Vad det innehöll? Jo, en ställning till tvättmaskinen.

DSC_6432Molle öppnade en av sina klappar helt på egen hand.

DSC_6434Jag fick bland annat en DVD-spelare, som jag önskat mig.

DSC_6435Tre glada “barn” mitt i paketöppningen.

DSC_6436Farmor och farfar.

DSC_6438“Klart vi ska ha en Jäger på julafton”. Skål.

DSC_6441DSC_6450Kyrkoherde Lars predikade på midnattsmässan.

DSC_6451Sten-Inge sjöng "Oh Helga natt”. Helt fantastiskt som vanligt.

 

Idag åkte jag hem till familjen igen. Vi åt julbordsrester och hade allmänt juldagsmysigt. Kikade på Kalle och chokladfabriken.

1 kommentar:

  1. Ser ut som ni haft en skön och fridfull jul.
    Vill passa på att önska dig ett gott nytt år ifall jag inte hinner göra det senare ;)
    Kram
    // Sargit

    SvaraRadera