Nu är det helg, igen

Så var det lördag. En regnig, tråkig lördag.
En vecka på Båten är redan förbi. Underligt vad tiden går fort.
Igår eftermiddag, precis innan fikat, ringde chefen för bemanningen. Han undrade om jag ville/kunde jobba i helgen.Det ville jag ju, för F-kassepengarna blir man inte rik på. Även om man bor väldigt billigt...
Igår kväll var jag i alla fall och träffade den nya brukaren (för så enkelt som att det skulle vara där jag varit tidigare var det ju inte), och likadant i morse. Imorgon blir det jobb på egen hand. Men det ska nog gå fint.

Hur som helst har det varit en bra vecka. Två dagar i rad har vi ätit gott till eftermiddagskaffet. Två omsorgstagare har fyllt/fyller år denna veckan, så i torsdags efter stallet stannade vi på torget och köpte dem varsin blomma och glass till kaffet. Igår kom, helt oväntat, den enes syster med tårta. Smaskigt värre.

Planen idag är väl att städa rummet. Kanske dra fram adventsljusstaken. Jag har inte bestämt mig, för jag vet inte vart jag ska göra av de andra sakerna i så fall. Måste verkligen rensa och kasta. Kläderna måste jag också rensa bland. Och stryka. Nej, usch vad jobbigt det blev. Först måste jag i vilket fall som helst fixa lunch.

2 kommentarer:

  1. Fin blogg hörru! :D
    kolla gärna in min ! :)

    http://albanapeci.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. TucciT - Svar på kommentar11 december 2009 kl. 08:23

    Aa jag har Joanna och hon är fan skit bra, så får se hur de går me den andra...

    SvaraRadera