När det lider mot jul

Nu har jag jobbat min första vecka. Två pass avklarade. Två kvar innan året är slut. Jobbar dagen före julafton, men jag borde hinna med till kyrkan. Annars vore det illa. Denna underbara tradition. Det nya året börjar med två pass, fredag och söndag. Men det ska gå bra. Såklart. Har redan fått beröm av brukaren, för att jag lär mig så snabbt. Sånt är ju alltid kul att höra! Kom hem imorse och bara tog det lugnt. En uppfrächning.  Eftermiddagen/kvällen bjöd på födelsedagskalas hos farfar, såhär ett par dagar i föväg.

Imorgon, eller på tisdag, måste jag skaffa den sista julklappen. Till Elin. Jag har inte en susning om vad det ska bli. Alla andra klappar är fixade, ska "bara" slås in, men det är illa nog att ha EN kvar. Men jag är ändå ute i god tid för att vara jag.
Morgondagen kommer också att bjuda på städning och fix av naglar. De växer så det knakar numera.

Nu är det bara en och en halv vecka kvar av 2009, och det känns lite konstigt. Ännu ett år är snart till ända och vad har man hunnit med? Tja, en hel del när man tänker efter. Men det tar vi om en och en halv vecka, i ett tillbakablicks-inlägg. Först måste dessa sista dagar av året avnjutas, sen blickar vi tillbaka. Varför blicka bakåt, mot det gamla, när vi kan blicka framåt och vänta med spänning på det nya?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar