Det hinner hända en del på kort tid

I måndags morse var jag uppe och pratade med en av enhetscheferna för personliga assistenter. När jag kom dit var jag en arbetslös ungdom, men när jag gick därifrån hade jag plötligt ett årslångt (minst) vikariat som personlig assistent. Träffade enhetschefen för dagliga verksamheterna på vägen ut och avstyrde det möte vi annars skulle haft på fredag morgon tillsammans med Mattias från Arbetslivsresurs. Honom fick jag också ringa, så nu är det bara ett papper som ska skrivas under och lämnas till Arbetsförmedlingen.

I och med jobbet gjorde jag min sista praktikdag i måndags, då jag redan i tisdags (igår) hade mitt första arbetspass. Det gick bra. Fick "brev" till mig i internposten redan första dagen. Inte illa. Det var mitt intyg som jag ska ta med till simhallen för att få ett fritt bad varje vecka.

Under kvällen har det bakats Dumlekakor. De ska jag ta med mig när jag går till Båten imorgon. Får inte glömma det halsband som jag lovat Marianne (min handledare) heller. Det ska hon ge bort i julklapp, så det behöver verkligen bli ihågkommet. Men det är bara till att klä sig varmt och traska bort. Vinterstövlarna är upptagna från källaren men jag behöver ha mina raggsockar också kände jag idag.

På förmiddagen var Elin, jag och Molle ute i snön. Bland annat gjorde Elin en snöängel. Tog några kort, men de bjuder jag på imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar