Då vet man, att snart är det jul

Så var det 1 december. Redan. Sjukt fort har tiden gått. För ett år sedan var jag glad att skoltiden var slut, men samtidigt ledsen för att skoltiden var slut. För ett år sedan visste jag inte, och trodde inte, att jag fortfarande skulle vara arbetslös vid samma tid, ett år senare. Men så är det. Tyvärr.

Sedan igår praktiserar jag dock på Båtens dagliga verksamhet här i stan, och gör så fram till 31 december. Sen får vi se vad som händer och fötter. Jag tycker att det är jätteroligt att jag FÅR vara där igen, och idag sa Marianne (min handledare nu, liksom då) att de tycker att det är jätteroligt att jag VILL vara där igen. En del har förändrats, men mycket är sig likt.

Varje dag händer spännande saker. Idag var vi på Strandvägen och levererade “åtgångsvaror” (handsprit, diskmedel, plasthandskar, plastförkläden etc.) från förrådet till de olika enheterna/avdelningarna.

Imorgon blir det räkmacka direkt på morgonen. Behöver ju inte äta så mycket frukost.

Om jag får gissa helt fritt, vilket jag ju naturligtvis tillåts göra, så är det första året jag inte har någon adventskalender. Illa. Jag skulle varit så smart så jag köpte en när jag ändå var i församlingshemmet idag. Jag gillar dem, för det är en “extralucka” (jämfört med alla andra). Bra var förstås också Bamse-kalendern jag fick med Bamse-tidningen som liten. Där var det också 25 luckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar