Idag, som så många andra dagar

Dagen började med gemensam frukost, ja för oss som inte skulle jobba alltså. Sedan försvann päronen in till grannen, hjälpte med lite städning. Jag satte mig bekvämt tillbakalutad i soffan och kollade på Leif, en film av Galenskaparna och After Shave. Samtidigt hade jag koll på mammas “baka-i-pappkartong-bröd”. Det kändes mycket konstigt att ställa in en papplåda i ugnen, men resultatet såg ut att bli bra.

Farmor och farfar kom förbi en sväng på eftermiddagen och drack kaffe. Farmor fick en chokladkaka när de gick, som tack för förra onsdagen.

Igår fick jag för mig att jag skulle testa ett recept på melonsorbet som jag hittade på iform.se, så jag jagade runt efter alla ingredienser. Bad pappa köpa honungsmelon och citron när han ändå skulle handla. Fick åka till Willys för att köpa isglassformar och när jag kom hem visade det sig att pappa hade glömt både melon och citron, så jag fick ta mig ner till Netto. Väl hemma satte jag igång med mitt sorbetskapande. Mosade melon och citronsaft, vispade äggvita med vanilj och honung. Fyllde mina formar och en liten burk. Allt verkade lovande. Idag på förmiddagen skulle vi smaka av sorbeten, men det var inte så gott. Melonen hade sjunkit till botten, och pinnen hade inte frusit fast i äggvitehonungsskummet. Så nä, det lär jag nog inte testa igen. Nästa gång gör jag isglass med smak av iste. Det lär bli bättre.

Halv elva ikväll ringde Elin, som skulle ut med sina kompisar, bara för att tala om att hon tappat busskortet. Vi hade gått och lagt oss…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar