En heldag med äventyr

Klockan 06.00 klev jag upp och åt frukost med mor och far. Även Olivia var uppe tidigt. Vi packade ner extrakläder, brygde kaffe och fyllde kylväskan med kylklampar, kolsyrat vatten, läsk och lite mjölk. Kvart i åtta satte vi oss i bilen, jag och Olivia, och styrde mot Statoil. Därefter plockade vi upp Olivias kompis Jennifer och åkte vidare för att hämta farmor och påbörja resan mot Göteborg. Vi stannade längs vägen och tuggade i oss mackor och melon.

Väl på Liseberg delade vi på oss. Olivia och Jennifer försvann snabbt och farmor och jag började med en glass i skuggan. Vi gick runt och kollade läget. Det blev kaffe på Café Taube och så lite mer promenerande. Vi spelade på kramdjurshjul och satt på en bänk och vilade benen. Vi besökte Evert Taubes Värld, och det började med en film på fem minuter med en massa vågskvalp. Jag fick hålla mig i staketet för det började svaja lite... Det var trevligt. Köpte senare en dubbel-cd med 51 av Taubes låtar. Under dagen åkte jag Kållerado och Lisebergsbanan. Vi åt middag på Tyrolen och spelade på chokladhjul. Jag vann 2 kilo mjölkchoklad! Lisebergsbesöket avslutades med ytterligare en glass innan det var dags att bege sig hem igen. Jag var lagom trött när vi nådde flygrakan och fick kämpa för att hålla ögonen på vägen.

Strax efter halv två fick jag äntligen krypa ner under täcket. Jag somnade rätt snabbt, nöjd över dagens insats av totalt åtta timmar bakom ratten.


2 kommentarer:

  1. Grattis till den stora vinsten :P Blir en hel del choklad för din del då framöver ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack. Ja, det var ju 20 stycken 100-gramskakor som ska läggas någonstans. Inte för att man behöver dem direkt... Men ibland blir man ju bara så sugen på nått till kaffet.

    SvaraRadera