Pengarna bara rullar in...

I måndags var det dags för studentfirande igen. I Kalmar denna gång då Kagg gick ut och kusin Daniel läst fordonsprogrammet där. De hade tyvärr sämre väder än vad Åkrahällskolan hade. Det regnade när vi lämnade Nybro och höll på tills vi satt inomhus i Idehult. Men med två golfparaplyer lämnade vi bilen och gick mot skolan. Det var pappa, Elin och jag. Mamma fick inte fritt från jobbet och Olivia var i skolan. Hur som helst så ökade regnet när vi stod utanför skolan och väntade. Jag hade inte velat vara student den dagen, på den skolan. Hemma hos studenten fick vi god mat. Jag hade den stora äran att dricka läsk då jag ställde upp på att köra.

Igår jobbade jag mitt första sommarpass och det gick ganska bra. Satt inte still så mycket och när kvällen kom läste jag av stegräknaren innan jag gick och la mig. Drygt 24ooo steg. Det är mitt personliga stegrekord. Och nu vet jag vart Hanemåla 1 & 2 ligger.

Resten av dagen kommer att bestå av slapp. För ett ögonblick lockade det att haka på systrarna in till Kalmar då skattepengarna har rullat in på kontot idag, men jag är inte så sugen på det längre faktiskt. Vet inte varför, men så är det.

Var föresten på Arbetsförmedlingen igår för att få min ersättningslapp påskriven. Blev utskriven från Af också eftersom jag tillfälligt har jobb (sommarjobb). Ska gå dit första arbetslösa dagen efter sommaren om jag inte har fått något jobb, så fortsätter det bara som det skulle gjort nu, utan att jag behöver gå igenom samma procedur igen med 90 arbetslösa dagar innan jag får ersättning.

2 kommentarer:

  1. Haha coolt att du vet vart ettan och tvåan ligger :P
    Vart bor din brukare föresten?

    SvaraRadera
  2. Haha, ja verkligen. Blev avsläppt vid fel igår. Skulle till bubbelbadet. Min brukare bor i Madesjö, så det är en bit att cykla varje gång man ska jobba.

    SvaraRadera