Dagen har bjudit på inte mindre än tre ( ! ) IKEA-besök. Men det är väl bäst att ta det från början...

... på förmiddagen, efter att pappa ringt från IKEA och bett mig att mäta alla skåpsdörrar och lådförstycken i köket (han hade hittat riktigt fina billiga luckor i fyndhörnan), tog jag tag i mitt liv, eller åtminstånde de två tjänstgöringsrapporter som jag hade liggande här på skrivbordet. Den ena lämnades på Balder för att vidarebefodras till Mikael, den andra lämnades hos Linn på Madesjögläntan. Ett besök i bankomaten, på Apoteket och på Willys däremellan. Sen ringde pappa och sa att han inte fick in allt i bilen, så jag behövde åka in med den andra bilen. Sen ringde han igen och vi fick mäta om alla luckor. Kom i alla fall iväg till Kalmar och vi fick med oss allt hem tillslut (trodde vi, för nu ikväll när allt ska bytas visade det sig att vi fått med oss extra lådförstycken till skafferilådorna istället för luckor till skåpen ovanför kyl och frys).
Vi åt sen lunch när vi kom hem och så började vi sätta upp de nya luckorna. Sen begav jag mig till Kalmar ytterligare en gång. Skulle till naprapaten en snabbis för att få nacken tillrätad. Därefter till IKEA för att köpa en skåpslucka till (vi bestämde att avslutningshyllan på väggen mot baksidan ska bytas mot ett skåp till). Hämtade sedan mamma på Varvsholmen och åkte till IKEA för tredje gången, denna gång för att kolla på handtag/knoppar till lådor och skåp.

Imorgon eftermiddag/kväll ska jag jobba. Och så jouren under natten. Fint med pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar