Nikon D40, mina nya kompis

I torsdags var jag på Coop och hämtade ett paket. Ett stort paket. Det var nämligen som så att jag hade budat på Tradera, och vunnit. En kamera. En systemkamera. En Nikon D40. Ledig tid kommer nu att gå åt till att lära sig hur den fungerar, inställningar och så. Jag hade inte haft den hemma många minuter innan pappa började prata om bättre objektiv, så att vi kan åka ut i skogen och ta fina bilder på djur (älgar och rådjur). Vi får väl se hur det blir med den saken. Jag måste ju lära mig att ta kort överhuvudtaget först.

Midsommarafton är avklarad. Själv spenderade jag den på Öland, med brukaren och några av hans släktingar. Lyckades få i mig några sillbitar då någon hade gjort potatissallad med ägg och sill i.

Idag blev det midsommardagsfrukost med mamma, pappa och Olivia när jag kom från jobbet. Nu ska jag ta min kamera och gå ner och leka lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar