Som en dränkt katt

Det var trist väder på morgonen, var inte helt sugen på att kliva upp och gå till skolan. Men jag gjorde så ändå. Såg en film på etiken, Gråta med ett leende, en spansk film som handlade en en man som bröt nacken för 28 år sedan och önskade hjälp med att dö. Filmen är baserad på verklighet och mycket frågor kom upp till diskussion. När lektionen var slut insåg vi att det regnade. Jaja, vad kan man göra åt det? Ingenting. Så jag trampade hemåt. Regnmängden/ minut ökade för var meter min cykel rullade framåt. När jag kom hem och stängde dörren om mig ökade även vindstyrkan, ganska rejält. Nu sitter jag här, med hår som är genomblött och skänker små vattendroppar till min dator. Dags att avsluta.

Mina glasögon är föresten klara nu. Ska hämta dom idag har jag tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar