Rätt inställning

Igår var jag hos optikern, en ung version. Jag blev förvånad när en ung kille, kanske 25-30 år, kom ut och visade mig in på ett rum. Efter den "vanliga" undersökningen som han skötte via datorn var det dags för ett par riktigt fula glasögon, för att testa vidare. Haha, tur att det inte finns bild på det. Hur som helst så visade det sig att det inte var någon förändring på min syn. Skönt det. Men jag valde ändå att satsa på nya, snyggare bågar i lite coolare modell. Ett par röda och ett par svarta med vita detaljer. Ni ska få se om två veckor! De röda kommer nog bli kanon till Motettkörens tänkta nya konsertklädsel med rött, svart, vitt och guld.
Efter besöket på Specsavers var det en timme tills nästa Nybrobuss skulle avgå. Promenerade in till stationen, framme en halvtimme för tidigt. Gick bort till Fair Trade-butiken, men det var inget som imponerade på mig måste jag säga. Jättelitet och hon i butiken blev nästan irriterad när jag skulle handla för 40 kronor och inte hade mindre än en 100-lapp. Inte mitt fel att hon hade dåigt med växel. Vidare till Apoteket i Baronen och fick hjälp av en jättehjälpsam expedit och det slutade med att jag valde att testa Orudis, en antiinflammatorisk gelsom ska smörjas in på ryggen 2-3 gånger om dagen, skonsammare för magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar