Hemtjänst?

Idag blev det till att gå upp ungefär lika tidigt som igår. Hade lovat att skjutsa farmor och farfar till vårdcentralen vid åttatiden. På vårdcentralen gick det snabbt, redan 20 över åtta ringde jag till pappa och sa att jag skulle stanna, hos "de gamla", på kaffe. Då var vi redan hemma, farfar och jag. Farmor gick en runde runt Willys först. Jag satte på kaffe, kollade farfars fot. Bytte strumpa mot gammal operationsstumpa som inte gav samma tryck. Tre timmar senare satte jag mig i bilen igen och skjutsade farmor till Kvantum innan jag åkte hem. På de här tre timmarna har vi fikat, diskuterat diverse saker, funderat på vilket håll man ska vrida vredet på frysen för att få kallare, letat bruksanvisning till frysen, ätit clementiner och jag har fått ett glöggset (kanna + 6 muggar).

Nu ska jag kolla posten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar