Kolla synen

Igår efter en lååång dag i skolan åkte pappa och jag till Kalmar. Han skulle justera sina glasögon hos optikern och sen skulle vi hämta mamma och ta oss till affärer som säljer lampor. Han fick glasögonen justerade och passade på att göra en synundersökning, så det blev jag som fick köra ut till Varvsholmen och hämta upp den extra hemresenären. Förvånad blev hon, men jag bara sa att pappa hade åkt fast för snatteri hos optikern, och, ja, sen sa hon inget mer. Nä, men hon slutade 17.00 och pappa fick komma in på undersökningen typ tio i, så vad göra? Åkte tillbaka till Giraffen och sedan vidare. Köpte en lampa på Bauhaus, en lampa till den uppfräschade hallen.

Även jag passade på att beställa tid för synundersökning, idag klockan 11.00. Vilken tur att mamma börjar vid 11, för jag kan åka med henne in. Sen blir det promenad till stationen och buss hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar