Övning ger färdighet, eller?

Om två veckor, den 7:e och den 9:e november, skall Nybro Motettkör ge två konserter tillsammans med Allbo barockkör i Algutsboda kyrka och Hjortsberga kyrka. Även en orkester skall medverka, och solister. Alltså håller vi nu på att öva Mozarts Requiem för fulla halsar både på körövning och hemma i våra egna stugor med webläsaren inställd på CyberBass och volymen på högsta nivå för att dölja de falska toner som lätt kan titta fram när man höghöjdstränar med sina stackars plågade stämband (tja, det kanske är sanning med modifikation, men jag kan tänka mig att det är så det går till).

Idag har jag varit med mor och far på IKEA, Bauhaus och CityGross. På förstnämnda place inhandlades bl.a. en jättestor tavla till vår nyrenoverade hall på övervåningen, ett bord till nämnda rum samt en rund matta, också den till hallen. Jag passade på att köpa mig en urgullig spöklampa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar