Att inte veta vart man befinner sig

Idag hämtade jag ut en skiva på biblioteket (som f.ö. fastnade i bilstereon och inte går att få ut) och körde till stan för att kolla pärlutbudet i nyba leksaksaffären. Drog en snabb repa på Lindex. Men hallå, de har ändrat om, kände mig helt borta. Ringde hem cirka 20 över elva för att se om pappa möjligtvis hade tagit sig hem. Elin svarade och pappa var inte hemma. Elin bad mig däremot att köra med pengar till Olivia, som antagligen skulle vara till mat. Jaha, sa jag, är hon i stallet? Nej, hon är på Åkrahäll och drilltränar. Ville ha pengar vid tolv men Elin hann inte dit själv. Så jag körde bort till Åkrahäll. Men där fanns inte en kotte. Inga bilar, inga cyklar, låst och släkt. Då ringer pappa, nej, men då är de nog i sporthallen. Så pappa säger att han kan ta ut pengar och cykla dit, men så kommer han på om du cyklar till sporthallen så kan vi äta lunch på stan. Men, säger jag, jag har smörgåstårta i bilen (köpte det på Kvantum innan jag körde till åkrahäll). Så jag körde hem och satte på kaffe i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar