Tankar kring självmord

Igår var det någon som slängde sig framför ett tåg. Idag fick denne någon ett namn. Det var en kille i min egen ålder, som jag läst en kurs tillsammans med på gymnasiet. Jag kände honom inte, men bara att veta vem han var, ha ett namn som går att sätta till ett ansikte, gör att det känns lite mera sorgligt på något sätt. En kille i min egen ålder som mått så dåligt att han inte orkade längre. Visst kan man undra vad som driver en människa till att göra något sådant.
Många säger att det är fegt att ta sitt liv på ett eller annat sätt. Det må låta konstigt och alla får tycka att jag är helt knäpp, men jag nästan beundrar dem som vågar. Många tänker nog tanken, men få vågar ta steget.

8 kommentarer:

  1. Det var min arbetskompis, nu ska jag till jobbet och det kännas väldigt ovärkligt.

    SvaraRadera
  2. Kul att du på något sätt trillat in på min blogg, men såklart väldigt tråkigt dethär. Hoppas att ni kan få stöd. Att ni får prata om det liksom. Sånt här känns alltid overkligt. Bara att det hände i lilla Nybro känns overkligt.

    SvaraRadera
  3. Det är alltid ovärkligt, det är tredje gången jag får känna såhär och det är lika ovärkligt varje gång. Det är desutom alldrig dom man tror ska göra det som gör det, och det är det som gör det ännu svårare att förstå.
    Vi började dagen med att vd'n talade om för alla vad som hänt och vi tog en tyst minut, sen att det fanns folk att prata med. Vi pratade mest sinsemellan och det känndes lite bättre.

    SvaraRadera
  4. det var min älskade adam! min underbara adam! han delade många tankar med mig, många framtidsdrömmar. han va verkligen en kärleksfull och varm pojkvän. sorgen är obeskrivligt djup, han lämnar ett stort hål .

    SvaraRadera
  5. jag har många frågor till dig, om du ville vara snäll och svara på dom kan du adda mig på msn, verysleepyme@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Vem menar du? Vem är det du vill ställa frågor till?

    SvaraRadera
  7. jag menade hans föredetta flickvän

    SvaraRadera
  8. Jag var en av passagerarna på tåget. Satt i vagnen längst fram. Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med någon av er som kände honom då jag mått väldigt dåligt ända sedan det här hände.

    SvaraRadera