Pang, den är död!

Lånade som sagt farmors och farfars bil i onsdags för att kunna ta mig in till Stellan för en välbehövlig genomkörare. Tog bilen till Båten igår eftersom jag var tvungen att ha hem mitt betongfat, och bussen skulle på lagning så ingen utegrupp kunde köra hem det åt mig.
Idag på morgonen skulle mamma, Elin och Olivia åka till Kalmar, och eftersom pappa tagit vår bil till skogen stod den lilla blå så snällt på baksidan. De satte sig i bilen men de kom aldrig iväg. Jag gick ut med hunden och alla klev ur bilen. Den gick inte att starta. Det hände ingenting när man ved om nyckeln. Så mamma fick gå in till grannen och höra om de kunde låna hans bil. Det gick bra och de kom iväg till sist. Själv trampade jag iväg till leksaksaffären för att se om där fanns några bra pärlor. Det blev en blomformad burk med rosa och lila glaspärlor, så ikväll har det blivit ett knythlsband i "barnversion", alltså rosa och lila. Inte för att bara barn kan ha rosa och lila, men det ser väldigt mycket ut som ett barnhalsband. När du får se det så förstår du säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar