Ja, jag såg den

Mina föräldrar har hävdat att man kan se Ölandsbron från toppen av Svartbäcksmålabacken. Jag måste säga att jag hade svårt att tro dem, det är ju tre mil dit! Men nu ikväll var det klart väder så pappa och jag åkte till Svartbäckmåla, besteg berget och ja.. Blickade flämtande ut över landskapet. Långt där borta skimrade ett pärlband av ljus. Ölandsbron.

I torsdags började min studiecirkel på Studieförbundet Vuxenskolan, Pärlsmycke. Fyra stycken tjejer/kvinnor/tanter är vi som under ledning av Suzanne Rundström ska lära oss att göra egna, snygga smycken. Jag inledde med att göra ett blått knythalsband. Bild kommer att komma upp här och/eller på bilddagboken när jag hinner.
Nu är det dags att frossa bland pärlorna hos Pärlgrossisten.

1 kommentar:

  1. Det är hlet crazy att man kan se Ölandsbron faktiskt, men jag har oxå sett den nån gång när jag har stått där uppe. Men 3 min är väl maxlängden man kan se på rimlig höjsnivå innan jorden börjar välva sig? Coolt värre, är det det iaf!

    SvaraRadera