Anny - mitt nya jag?

När jag började min praktik på Båten DC fick jag ganska snabbt ett nytt namn av en kille. Först fick jag heta Anna, men efter att jag sagt Jenny varje gång blev det till slut Anny, vilket jag nöjer mig med.
Så vad har Anny gjort senaste veckan då? Jo, jag har fått se lite av varje av det som händer på Båten. Tömning av Emmaus-containrar, ridning i Rismåla, dagboksskrivande, snickeri..
Dagen idag var väl ett kapitel för sig. Låg i sängen och funderade över hur länge det kunde vara till klockan skulle ringa, eftersom det var så mörkt ute. Bestämde mig för att titta på klockan, och vad såg jag? Den stod på 8.45, jag börjar 9.00, skit också. Där kan man prata om att flyga ur sängen, ner i källaren och hämtade ett par byxor (hann inte stryka dem såklart), ner med positrim-pulver + shaker i väskan och så snabbt iväg. Kom till Båten med två minuter tillgodo, lagom för att slänga in väskan i skåpet och sätta sig i bussen direkt. Visst sjutton, det var ju stallet idag. Fick gå med på två av tre rundor. Medan en rider Cline så städar de andra i stallet, d.v.s. mockar och sopar stallgången.


Nu i eftermiddag har jag varit ute med hunden på promenad, ca 40 minuter gick vi. Men det är så jobbigt att gå med honom, han drar som en idiot. Ska nog köpa en stegräknare och gå själv istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar