En upptagen tös

Idag har det varit fullt upp. Började dagen med att kliva upp strax efter åtta för att servera familjen frukost. Därefter begav jag mig till kyrkan (helt otroligt, första gudstjänsten jag gick på sedan kyrkan stängdes för renovering, vilket var i maj nångång..). Träffade Ann-Catrine, som var hemma för att fira sin 20-årsdag. Den egentligea anledningen till gudstjänstbesöket var att vi hade bestämt det, Thomas, Birgitta, Susanna och jag, för ett par veckor sedan. Vi skulle stämma av inför Alpha-starten nästa vecka. Visade sig dock att ingen anmält sig ännu.
När jag kom hem från kyrkan blev jag inskickad med pappkassar till mamma och pappa som hjläpte till att städa hos några bekanta. Blev kvar en liten stund och när jag sedan gick ut bar jag en kassa med skräp i ena handen och en sedan länge död julblomma. Öppnade föresten ett skåp i köket åxå och fann mängder med för gamla mediciner. Vi ska kasta dem, så att det inte händer nått..
Efter min insats i huset blev det kaffe och macka innan jag, mamma, pappa och Elin begav oss mot Kalmar. Vi började med att besöka Giraffen. Elin och mamma gick in på Kid, medan pappa och jag valde Lidl och Maxi. Därefter åkte vi till Baronen. Eller, vi åkte bara förbi. Jag skulle kolla om hobby-butiken som lig.. förlåt, låg, där var öppen. Meeeen vad upptäcker vi? Där finns ingen hobby-butik. Den är borta. Jaja, vidare ut till MediaMarkt (med ett kort stop på Växer, för inköp av bl.a. tulpanlökar och två nya blommor till fönsterna på framsidan) där vi kollade på mycket och tillslut köpte en febertermometer. Fortsatte till IKEA där vi fikade (jag valde hallon/lakrits-cheescake. Helt okej, men lakritsen förstörde det lite faktiskt) och spenderade lite pengar. Hur mycket vet jag inte, för det var inte jag som betalade. Men det blev skåp till badrummet, krukor och lite annat smått och gott.
Väl hemma igen fortsatte jag på slutarbetet i Social omsorg. Imorgon blir det till att färdigställa det och göra APU-uppgifterna hyfsat klara. Finputs på dem blir på tisdag. Och så ska de in på onsdag.
Ojoj, längde sedan jag skrev ett såhär långt inlägg sist. Men så kan det vara. Nu ska iallafall jag sova.
God natt!

1 kommentar:

  1. Tänk på att inte hänga ut Johansson-Holmberg. Det kanske är lite känsligt...

    SvaraRadera