Igår hade jag så pass ont att jag jagade Stellan ännu en gång. Fick löfte om att få komma in en snabbis. En snabb koll på tidtabellen (Tack Barbro!) och så bestämdes det att, ja, strax innan fyra gick bra. Sagt och gjort. Bussen gick från stationen 15.11 och var inne i Kalmar fem minuter senare än tabellen sa, men jag skyndade mig bort och fick komma in med en gång. Han stod tillochmed med dörren öppen och väntade. Han insåg att han behövde köra "allt", dvs att som han brukar trycka på och trycka ut. Innan han började sa han "Imorgon kommer du att förbanna mig, men det får jag ta". Fem minuter senare var jag klar och gick med raska steg mot stationen för att ta första bästa buss hem. Den gick 16.30 och jag kunde åka på samma biljett hem eftersom det inte gått en timme sedan ankomsten, var hemma 17.14.
Och ja, idag har jag lust att förbanna den vänliga mannen. Men eftersom han är så snäll så låter jag bli.
Alltså: Bussen gick tio över tre, var hemma kvart över fem. Räkna bort en och en halv timme restid. Total tid i Kalmar inkl. naprapatbehandling=35 minuter (då fick jag vänta på bussen hem i typ 20 minuter, vilket är inräknat i totaltiden).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar