Vår dagliga motion

Ojojoj vad jag rörde på mig igår. Först var jag ut och drog en farbror i rullstol från boendet bort förbi Kvantum och Lidl, vidare förbi Liljas och svängde upp mot SMC i rondellen i Madesjö. Fortsatte cykelbanan, som ju lutar uppåt halva vägen, upp till Villagatan och in på Smålandsgatan, tillbaka till boendet. När jag kom tillbaka kom Ann-Kristin (personal) fram och sa att den andra gubben hade blivit avundsjuk. De två i personalen som var kvar hade inte varit godkända att gå ut, det skulle "kickan" göra, d.v.s. jag. Så jag fick dra honom också, men det blev bara runt kvarteret.

När jag kom hem åt jag en macka och åkte sedan med pappa upp till farmor och farfar. De hade köpt en ny garderob som pappa skulle hämta på Jysk. Jag hängde bara med för att vara lite social, men det var tur att jag var med. Tro nu inte att jag tycker att jag är ovärderlig i sådana här sammanhang, men hade jag inte varit med vete katten om garderoben hade blivit ihopsatt. Typ åtta miljoner delar och tre gånger så många skruvar + en massa träplugg. Tillslut fick vi ihop den, tog längre tid än vi trodde, men var inte riktigt nöjda med ena dörren. Men det får vi ta en annan gång.

2 kommentarer:

  1. En sån runda varje dag, så kan du låta bli F&S, du kommer bli smal som en sticka ändå.....

    SvaraRadera