Effektivitet

Jag klev upp klockan kvart över åtta, tog mig ned och satte på kaffe. Tvättade håret, skyndade ner i källaren för att stryka en tröja. Upp i köket och dukade fram frukost. Väckte föräldrar och syskon. Kastade i mig kaffe och macka, begav mig mot kyrkan, vilket var tur. Vi var bara två sopraner men, tro´t eller ej, fyra ( ! ) altar. Sångerna gick ganska bra, så bra det nu kan bli med den ojämna stämfördelningen. Barbro är ej heller den bästa stämkamrat man kan ha, fick försöka mig på en diskant ensam eftersom hon aldrig hängde på fast vi hade övat den.

Väl hemma blev det "kyrkkaffe" med familjen. Sen förvandlades köket till ett studierum. På varsin sida om köksbordet satt Elin och jag med våra matteböcker (vi läser samma mattekurs). Jag fick massor gjort, mer än det jag skulle tillochmed. Elin blev klar så långt hon skulle. Nu är matteinlämningsuppgiften (om bonden Sievert som vill göra en så stor hage som möjligt av 200 meter stängsel) på andragradsfunktionsområdet klar och det är dags att krypa under täcket.

Imorgon börjar praktiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar