Nostalgi

Igår kväll var det fest hos Thessan, som fyllde 21 i veckan. Det var jättetrevligt med gott sällskap och singstar. Var hemma vid 2 ungefär.

Liiite segt att kliva upp idag. Huvudvärk. Jag vet nog vad du tänker, men nej, det var inte pga festandet. Hade ont redan när vi cyklade till Thessan så det var nog mer att jag hade varit igång för mycket under dagen och druckit alldeles för dåligt. Hur som helst var vi bjudna till farmor och farfar på fika. Mamma hade bilen till jobbet.. Men grannarna skulle upp och kolla på färg, så vi tryckte in oss fyra stycken i baksätet på deras bil.. Hos farmor och farfar tittade vi på gamla kort. Massor med gamla kort. Många svartvits, små som var från tiden de var unga. Bl.a. ett kort från farmors och farfars första sommar ihop; farfar bjöd på våfflor i Thebacken. Det fanna även en del bilder på oss när vi var små.
Vi lånade den lilla bilen när vi skulle hem. Regnet vräkte ner och det var inte direkt promenadväder. Vi åkte till Jysk på vägen hem. Köpte bordstabletter till det nya, fina köksbordet och pappa beställde en sängram.
På eftermiddagen kom farmor och farfar till oss (jag hämtade dem) och tittade på några filmer som de hade hittat i källaren.

Nu är jag trött, så nu ska jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar