Påsken 2017

Påsken kom och påsken gick. 


På skärtorsdagskvällen kom mina föräldrar och yngsta syster. Som alltid när man har besök, oavsett vem eller vilka, så blev det mat och umgänge. På torsdagskvällen just blev det varma smörgåsar. 

På långfredagen sjöng jag i kyrkan i Ingatorp med kyrkokören och mamma följde med och lyssnade. Här hemma hade det under tiden kopplats el i badrummet och när pappa och Håkan kom från hundpromenaden så stekte vi hamburgare för glatta livet till lunch/middag. Senare på eftermiddagen åkte besökarna hem för att umgås och äta påskmat hos mormor och morfar.

Lördagen var en lugn hemmadag, på kvällen/natten sjöng kören i påsknattsmässan i Bellö. Trots detta orkade jag på söndagen upp till kyrkan på söndagsförmiddagen (de firar inte gudstjänst förrän kl. 11 här), medan Håkan åkte till svärföräldrarna för att plantera skog. Åkte dit jag också efter kyrkan för att äta lunch. På kvällen när de var färdigplanterade kom de hit allihopa, Håkans syster med sambo och hans syster, Håkans bror och svärisarna. Vi bjöd på helstekt anka med nån kål och till efterrätt blev det pavlova. 


Måndagen bjöd på mer plantering, här i Hornsved denna gången. De kämpade på och i halvtid kom de hit för att få i sig lite mer energi i form av kaffe och smörgås. Så mycket pålägg som jag plockade fram då tror jag inte att jag haft på bordet samtidigt tidigare. Kvällen blev en slapparkväll i soffan, som så ofta annars. 

För mig som ändå bara går hemma och skrotar spelar det kanske inte så stor roll, men för den som ska jobba är det skönt att få varva ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar