Hjälp vad fort det rullar på

Det går undan, det är nästan hemskt så fort tiden går. I fredags slutade jag jobba och går nu "bara" hemma i väntan på bebis. Vi har 24 dagar kvar till beräknad nedkomst, men hur det blir med den saken vet man ju aldrig. Men med drygt tre veckor kvar nu så får den faktiskt komma när den kommer, nu känns det som att det är rätt så lugnt ändå. Hade gärna sett att badrummet på nedervåningen var klart först, men har inte sett röken av rörmokaren sedan han förra veckan lämnade huset med orden "det saknades en del grejer, tyvärr". 

I helgen som gick var vi nere hos mina föräldrar. Där passade vi på att köpa material till ett babynest. Idag när jag tänkte ta tag i att sy det hittade jag bara symaskinen, inte vare sig strömsladd eller pedal låg på samma ställe. Mycket irriterande. När vi bodde i Skirö låg allt i samma låda i källaren, men mycket möglade ju för oss där, så även lådan med symaskinen. Instruktionsboken var bortom alla räddning, men själva maskinen och dess tillbehör hamnade någon annanstans. Men uppenbarligen inte tillsammans. Så det blir inget nest. Iaf inte innan jag lyckas hitta de borttappade sladdarna. Men sånt är livet. Får hitta på något annat att göra istället. 

Nästa punkt på listan är att hitta fatet till den stora krukan som ska stå på trappen. Själva krukan stod i en annan kruka på logen, men fatet har hamnat någon annanstans. Går ju att plantera vårblommor ändå, men det blir lite tyngre att lyfta över krukan på fatet sen, med jord och blommor. Men det löser sig alltid. 

Sen finns det ju alltid tvätt att fixa. En del är torrt och ska ner från ställningen, lakan ska vikas. Och så finns det ju lite i källaren att tvätta. Meeen, det har jag ingen vidare lust med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar