Trevlig helg

Så var helgen över för denna gång. I torsdags kväll skickade jag in det sista inlämningsarbetet för denna kursen och i fredags var jag i Oskarshamn för att säga hej till min handledare. Hon fick en bunt papper med information om vad jag ska lära mig och vi gick en väldigt snabb runda på avdelningen. Jag fick en nyckel till ett litet skåp där jag kan ha min väska, och sen tog vi en omgång kläder och gick ner till omklädningsrummet där vi hittade mig ett tomt skåp. Så nu ligger där en “landstingspyjamas” och väntar på mig på tisdag morgon när jag gör mitt första praktikpass.

När jag hade varit i Oskarshamn tog jag vägen över Vimmerby hem. Fick älsklingens bil besiktad och sen blev det en runda till Jysk för att kolla på trädgårdsmöbler. Vi vet ungefär vad vi vill ha. Det är fina möbler, men liiite dyra.

I lördags åkte vi ut till svärföräldrarna för att byta däck på Håkans bil och grilla lammfärsspett. Vi skulle mala lammet först och det tog längre tid att få ihop en bra smet än vi trodde (kryddningen blev för stark), men när det väl var grillat och klart blev det väldigt gott ihop med sallad, naan-bröd och kebabsås. Trötta och mätta hamnade vi i soffan. Framåt kvällen fick vi en jättegod rabarberpaj.

Efter en god natts sömn vaknade vi i ett blåsigt Värekulla. Ujujuj vad det blåste. Efter frukost med roliga samtal blev det däckbyte innan vi åkte hem.

Väl hemma packade vi och plockade med våra grejer. Flytten närmar sig med stormsteg och jag känner har stressen påverkar stora delar av mitt liv. Det ska bli sååå skönt när det är över. Mycket är nu i lådor och kassar redo att flyttas, men än finns det ju saker som vi faktiskt måste använda fram tills att vi lämnar denna lägenheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar