Redan slut på veckan

Så är ännu en vecka till ända.

Har denna veckan påbörjat min praktik på sjukhuset i Oskarshamn och gjort 4 dagar där. Det är himla spännande och jag har redan varit med om en del. Sett ett bukdrän bli satt, sett en gastroskopi och en TEE (Transesofagal ekokardiografi). Hur många sängar jag hunnit köra i korridorerna vet jag inte. I fredags övade jag att ta manuellt blodtryck och som försökskaniner hade jag min handledare, en resurs-USK på intro och en SSK-elev. Måste lära mig att ta venprov också, vi får se vilken stackare jag får öva på innan de släpper lös mig på en patient.

Igår körde vi ett lass möbler till svärfars föräldrahem. Möbler som vi inte får plats med i huset. Vissa ska sparas till ett framtida utbygge/gäststuga, annat ska andra ha är det tänkt. Sen sålde jag en sittbänk som svärmor levererade till köparen då hon visste vem det var.

Idag började vi med att åka till vårt (!!) hus och få alla nycklar av förra ägaren. En liten visit hos grannen som äger de sista metrarna ner till vattnet från vår tomtgräns och sen gick vi runt i huset och bara tittade och planerade hur vi ska möblera. Nästa helg flyttar vi alla möblerna och nu i veckan ska vi försöka hinna köra så mycket lådor och smågrejer som möjligt. Jag är ledig på torsdag och då är tanken att jag ska ta med mig mycket av det som vi har i köket och ställa upp i nya köket.
När vi var klara i huset åkte vi till Västervik för att hjälpa svärföräldrarna att fixa segelbåten inför iläggningen. Den har målats, tvättats och vaxats idag. Svärmor och jag åkte en sväng till Jula och ÖoB också. På Jula inhandlades ett par gröna arbetsbyxor till mig för 129 kr. Billigt och bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar