Slut på 2014. Välkommen 2015!

Så har vi då passerat årsskiftet och är några dagar in på år 2015. Inte så mycket som är annorlunda än så länge. Har ännu inte behövt skriva året på så många ställen och inte heller skrivit fel.

Nyåret firade vi i Ljungby tillsammans med mina systrar och ena systerns sambo. Var första gången vi var i deras nya lägenhet (besökte dem iofs bara en gång i den förra, men ändå…). Vi körde lite knytis och vi stod för efterrätten. Bara det att halvvägs dit kom jag på att den stod kvar hemma i vårt kylskåp. Men vi hittade ett öppet CityGross och kunde köpa med oss en passionsfruktsmoussetårta.

Minstasystern stod för goda små kycklingburgare till förrätt, mellansystern hade kött och potatisgratäng och så vi med vår köpetårta till kaffet.

Kvällen gick galet fort och plötsligt var klockan lite efter 23 och vi satte oss för att dricka kaffe och äta tårta.

Innan tolvslaget gick vi ut och tittade på fyrverkerierna. När klockan slog tolv och det nya året började pussade jag på min fästman och kände en otrolig lycka i hela kroppen. Detta kommer att bli bra!

När vi kommit in i värmen och skålat för det nya året med jordgubbsbubbel körde vi en omgång Med andra ord. Olivia och jag slog Elin och Cenny ganska stort.

På nyårsdagen blev det frukost innan jag pussade på sambon som skulle åka till Irland för att jobba. Tillsammans med mina kära systrar tog jag en promenad för att rasta hunden och sedan åt vi lunch innan Olivia och jag åkte till Nybro. Där blev det kaffe när vi kom och till kvällsmat fick vi hemmagjord risgrynsgröt.

 

Låt 2015 komma med allt vad det kommer att innehålla. Jag är redo att ta mig an vad som komma skall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar