Då kör vi så det ryker

Så satte det igång då, pluggandet. Nu är det fokus på Medicin 2 i fem veckor. 3 inlämningsuppgifter och sen ett skriftligt prov sista veckan. När jag är färdigstuderad hoppas jag på att få ett jobb så att jag kan dra in lite mer pengar än studiebidraget till detta lilla hushåll.

Många timmar blev det med näsan i boken och framför datorn. Efter att ha varit på hälsocentralen för provtagning (tyreoidea och blodfetter) så blev det frukost när jag kom hem. Blodfetterna kräver fasteprov, så gissa om jag var hungrig för att jag inte fick äta…

Efter intag av lite mat så skrev jag alla instuderingsfrågor i ett dokument i datorn och så blev det läsning av kapitlet farmakologi. Med läsningen avklarad var det bara att sätta igång med att svara på 15 frågor på ämnet.

Imorgon är det fortsättning på instuderingsuppgifterna ( som hör till det som ska läsas på inför provet) och sen är det bara till att gå på själva inlämningsdelen som ska in på fredag. Det är så det funkar – en vecka per delmoment, inlämning på fredagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar