SPA och ambulansfärd

I helgen var Håkan och jag på SPA på Öland. Supermysigt, med vistelse i relaxavdelningen och trerätters på kvällen. Tyvärr blev jag dålig när vi badade i aromatiska oljor. Vi hade beställt “romantiskt kurbad” med frukt och mousserande vin, för att fira att vi äntligen fick ses efter tre veckor. Det var ju mysigt en stund, tills jag fick intensiv huvudvärk, blev yr och mådde illa. Fick hjälp att ta mig ur badet och uppenbarligen (har dålig koll på vad som hände mellan badet och middagen) fick jag hjälp upp på rummet och att få torra kläder på mig. Låg på sängen några timmar, innan det var dags att gå och äta. Piggnade till framåt kvällen, men Håkan var tydligen väldigt orolig (har han sagt nu efteråt). Jättegod mat, rekommenderas!

På lördagen var jag pigg igen och när vi åkte från Öland passade vi på att besöka IKEA och Saluhallen i Kalmar. På kvällen blev det studentfirande för Olivia.

Söndagen började bra, fick ju vakna bredvid den finaste personen jag vet. Han åkte hem på förmiddagen och jag pysslade mest hemma och tog det lugnt resten av dagen.

På kvällen kollade jag på en film. Låg på soffan när jag plötsligt fick tungt att andas och ont i bröstet och mådde bara allmänt konstigt liksom (svårt att förklara). Ställde mig på balkongen för att få frisk luft, gick typ dubbelvikt ut dit. När det inte gått över på 30-40 minuter ringde jag sjukvårdsrådgivningen och fick, efter att ha förklarat mina besvär, rådet att ringa 112. Så det gjorde jag, och fick förklara igen.

Kanske 10 minuter senare kom ambulansen och efter att vi pratat en liten stund i köket gick vi ner till ambulansen och jag blev uppkopplad på EKG. Inget att anmärka på där, och inte blodtrycket heller. Pulsen däremot gick alldeles för fort. Vi åkte mot Kalmar och när vi kom in till akuten blev det nytt EKG och blodprover. Rullades in på ett undersökningsrum och fick vänta på svaren. En timme senare kom läkaren och sa att allt såg bra ut, men att det skulle tas nya prover ungefär tre timmar efter det första, så det blev till att vänta. Och sen blev jag stucken ännu än gång och fick vänta en timme till på svar. Allt såg fint ut så jag fick åka hem igen. Var väl hemma vid fem på måndagsmorgonen ungefär.

akuten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar