Semester-mode även i bloggen

Jag har semester och försöker njuta av den lediga tiden så mycket som möjligt. På torsdag börjar jag jobba igen, jobbar då torsdag till söndag och sen är jag ledig en vecka igen. Då är det inte utlagd semester, men med ett enda bortbytt jobbpass så blev det så ändå.

Under semestern har det hittills firats midsommar med mammas syskon och min fina Håkan. Som vanligt god mat och trevligt sällskap. Lite konstigt att i år få ha med den jag tycker mest om i hela världen. Men underbart!

På midsommardagen åkte Håkan och jag upp till Hjältevad för att spela spel med hans kompisar. Två olika spel var det. Nått nördkortspel jag inte minns vad det heter, men det var inte så kul. Det andra vi spelade var Carcassonne, mycket roligare. Och lättare att förstå.

Nu i veckan har jag varit upp i Hultsfred ett par dagar. Umgåtts med min fina pojk och, faktiskt, hans mamma och hennes “pysselkompisar”. På torsdagen jobbade ju Håkan och jag var hemma själv, så han hade frågat sin mamma om jag fick följa med henne och gjuta betong med väninnorna. Sen frågade han mig, så det blev att jag följde med henne till strax utanför Mariannelund och gjöt betong och fikade och hade det trevligt. När det började regna och blev kallt framåt kvällen avslutade vi. Britt (Håkans mamma) och jag åkte till Mariannelund och njöt av musik på torget.

Har också hunnit besöka resa/lägerkonfirmanderna i Långemåla. En gång innan midsommar (då låg jag också över en natt) och en gång efter midsommar. Jätteroligt att få vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar