Bli frisk snart kanske?

Dagen började med ett besök i kyrkan. Det var så himla länge sedan jag var på en “vanlig” gudstjänst, så jag tyckte att det var dags nu. Just idag var det de nykonfirmerades första nattvardsgång efter konfirmationen.

Efter en snabb kopp kaffe och snabba ordväxlingar med “känt folk” så åkte jag till farmor och farfar för att säga hej. Blev att jag stannade på lunch och efterrätt.

Efter lunchen blev det ett besök på Hälsocentralens jourmottagning. Tredje gången jag var på läkarbesök denna veckan, andra gången för samma sak. I måndags åkte jag ner till Astrakanen för att jag misstänkte UVI (urinvägsinfektion) och fick det bekräftat. Blev antibiotika i tre dagar, men det har inte blivit bättre, så idag blev det ett besök till, fast på Hälsocentralen som sagt. En annan sorts antibiotika denna gången, och i fem dagar. Plus en odling på det. Jag känner att det är läge att bli frisk snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar