Tiden går fort när man har roligt

Långhelgen kom. Och gick.

I torsdags, på min födelsedag, gjorde jag mitt sista pass på Kyrkogatan. Många kramar blev det innan jag plockade med mig allt som var mitt (och det var ganska mycket; skor, gummiskor, en korg med mat från kyl och skafferi) och åkte hem.

Väl hemma inväntade jag Håkan. När han kom fick jag en present, ett jättefint silverhjärta på läderband. Sen dukade vi fint och väntade på resten av gästerna. Banankakemuffins, syltbrysselkakor och limecheesecake bjöds det på denna dag.

På fredagen gick vi ner en sväng på marknaden. Köpte med oss fikabröd och gick bort till kiosken och fikade. En runda till Kalmar blev det för att stilla shoppingsuget för herrn. På kvällen tog vi våra lånade cyklar och trampade ner till Hanemåla för att fira kusin Stefans 30-årsdag. God mat och trevligt sällskap.

Lördagen började ganska lugnt. Själv sov jag väldigt länge och när jag steg upp hittade jag en nedbäddad, filmtittande pojkvän i soffan. Efter sent intagen frukost, eller lunch snarare (varför inte kalla det brunch) så cyklade jag ner till kyrkan för att öva inför Kammarkörens vårkonsert. När konserten var “överstökad” åkte Håkan och jag till Kalmar där vi gick på bio och sen drack chai latte innan vi åkte hem.

En lugn söndag blev det. Håkan åkte hem till Hultsfred igen och jag valde att gå på Johannesmässa.

Måndagen var en ledig dag och jag passade på att handla för veckan. Var även i kiosken en sväng för sällskap och kaffedrickande. Lite arbete blev det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar