Lill-lördag

Igår när jag körde till Hultsfred körde jag via Målerås och Älghult. Vägarna är krokiga, men ack så vackert det är. Var tvungen att stanna för att ta en bild. Där och då önskade jag att jag bodde i ett hus på landet, istället för en lägenhet i Emmatorp (utsikten här är för all del alldeles fantastisk, men det är ändå något speciellt med att bo på landet skulle jag tro). Tillräckligt nära stan för att det inte ska kännas jobbigt att åka in och handla, men så långt bort att det enda man har bakom knuten är skog och fält. Inte alldeles ensamt utan grannar, men några hus i en liten klunga. Jaja, att drömma är gratis…

10374514_664702496935146_2737073657461403236_n 

Väl framme hos den där fina pojken blev det ihopmontering av nyköpt grill och sedan börjades det med maten. Hummer med vitlökssmör till förrätt, grillade/rökta revben och potatissallad som huvudrätt och till efterrätt blev det flamberad frukt och glass. Till sällskap hade vi Håkans kompis med flickvän.

När sällskapet hade lämnat blev det soffan och lite “The Big Bang Theory” innan det var dags att sova. Vi behövde båda upp tidigt för att åka iväg och jobba. Det tråkiga med detta besök är att det dröjer tills vi ses nästa gång. Inte förrän syrran tar studenten blir det. Håkan ska på bröllop nästa helg (i Östersund av alla ställen, och han åker redan nu till helgen) och direkt efter det ska han åka ner till Polen för att jobba. Hur ska jag klara mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar