Krya på dig lilla bilen

Min stackars lilla bil har fått åka till bildoktorn på Sågaregatan.

Igår kväll beställde jag hämtmat och för att maten fortfarande skulle vara varm när jag kom hem igen så tänkte jag ta bilen. När jag kom ut kunde jag inte låsa upp den med knappen på nyckeln (är ju fjärrstyrt c-lås på lilla pärlan). Låste upp med nyckeln i tron att batteriet kanske var slut. Men när jag vred om nyckeln hände inte ett dugg. Inte ens en klick. Det var totalt dött.

bilen

Idag kom pappa och mamma upp med startkablar och tillslut kunde lilla bilen startas. Nu står den alltså och väntar utanför verkstaden. Vi får se vad felet är. Kanske är det bara batteriet. Eller är det generatorn. Nu är det bara till att vänta på att se vad de hittar för fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar