Det tar sig sa pyromanen

Det börjar hända grejer på balkongen nu. Soffan är äntligen färdigmålad och står på sin tänkta plats. Än återstår det “pynt och piff”, men innan sommaren gör sitt intåg på riktigt hoppas jag att det känns mer färdigt. Har ju en balkong till men jag har lagt krutet på denna, eftersom det är denna man ser och det är där jag nog kommer vara mer. Men vad det lider ska det väl bli nått fint av den andra också.

soffa

Såhär såg den ut från början. Det är knappt att man vill minnas det. Liten och söt var den, men det var väl allt. Nu har den blivit vit och istället för den långa randiga dynan ligger det två stolsdynor, från IKEA med namnet Bertil, på locket. Inuti soffan är det tänkt att planteringspryttlar ska få stå. Jord, krukor, verktyg och sånt som man inte vill ha framme, men ändå lättillgängligt.

före

Under tiden jag målade kändes balkongen som ett måleri. För när jag ändå skulle måla soffan passade jag på att måla en blompall och en större ljusstake. På ljusstaken funderar jag på att ställa en hinkplantering, eller köpa en större ljuslykta. Jag har inte bestämt mig än, men jag ska fundera en stund till. Men det är ju inget som hindrar att man är ombytlig och gör det som känns rätt för stunden.

under

Borden har jag köpt av en bekant för 20 kr stycket. Först var jag inne på att måla även borden vita, men jag tycke att det blir fint med något som bryter av det vita ändå. Nu funderar jag mer på om man kanske skulle ha en matta under eller nått sånt, för lite extra myskänsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar