Sakta sakta

Detta med att flytta är ju inte så enkelt alla gånger. Jag lever just nu i ett kaos av flyttlådor (både färdigpackade och ej monterade) och sopsäckar som sakta men säkert fylls på med saker jag inte kommer behöva fram till den dagen jag låser lägenhetsdörren för sista gången. CD-skivor, vaser och krukor har hittat tillfälliga hem i bruna lådor. Om nån dryg månad får de åter se dagsljus, fast då på Dahlborgsgatan (Kungshall för er med noll koll på gatorna i stan). Åh, det ska bli så roligt att få plocka upp allt igen och möblera och pyssla. När jag väl är på plats ska inköp av nya gardiner göras. Hade tänkt köpa nya nu till våren, men det får av förklarliga skäl vänta.

Jahaja. Det är väl bara till att fortsätta plocka och dona. Framåt helgen är det säkert spekulanter som vill kolla på min lägenhet och då är det ju trevligt om den ger ett positivt intryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar