Pinsamt dåligt

Jag jobar i omsorjen med gamla ute i deras hemm och som jag ser det så försöker i alla fall jag och mina kolegor att på besta möjliga sett bemöta vård tagaren och denes när stående på besta sett som fins sedan kan man inte jemföra ett olderdoms hemm med den vård som fås i hemmet det är två helt olika arbets sett även om vård tagaren har ett egett rum/lägenhet på ett vård hem så fins pärsonal utanför dören medans om man bor en bit ifrån olderdoms hemet eller hämtjänstens lokal kan det ju skelv klart ta ett tag inan man kan ta sej till vård tagaren om dene larmar. tyker synd om dene man som har fott ett sånt bitert möte med hämtjänsten i nybro komun men antar att han även fott är bjudande om en plats på vård hem för hene eller åt minstone in forma tion om kort tids plats som fins.

Men alltså, denna kommentaren såg jag på en tidnings hemsida och jag måste säga att om den som skrivit den verkligen skriver så illa, och dessutom jobbar i Nybro kommuns hemtjänst, då behöver personen gå på stavningskurs. Men jag hoppas verkligen att det är fejk, att nån bara stavat så in i helsike fel helt med mening, för inte kan väl någon stava så förbaskat illa, på riktigt? Ja, om man nu inte går på lågstadiet såklart.

2 kommentarer:

  1. Det finns väl stavningskontroll eller? ;)Tack för god arbetsinsats idag! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det antar jag ju att det finns... Tack själv! kram

    SvaraRadera