Påskhelgen i korta drag

Långfredagen fick ju ett eget inlägg häromdagen, men de tre dagarna som följde på den får minsann samsas i ett gemensamt.

påskafton var vi bjudna till mormor och morfar på påskmiddag. Där var även mostrar, morbröder och kusiner. Mat och tårta, gott som vanligt.

Väl hemma igen var det soffhäng nån timme innan det var dags att bege sig till kyrkan och påsknattsmässan. Kallt var det när vi stod ute vid påskelden och väntade på att få gå in i värmen. Firandet av uppståndelsen med efterföljande Agapemåltid (lite “mys” med godis, chips, kex, ost, vindruvor och cider). Var hemma lite innan ett och då var det bara till att stupa i säng efter en lååång dag.

Påskdagen gav inte precis sovmorgon. Vid nio befann jag mig i församlingshemmet och dukade upp till kyrkkaffe med påsktårta.

Påskmiddag hemma på Ripvägen där jag blev kvar till kvällen.

Igår vad det annandag påsk och traditionsenligt gick vi påskbingopromenaden. Jag vann ingenting på bingon så jag fick en liten tröstpåse med ägg. Tog några kaffelotter också och vann ett halvkilo kaffe.

Farmor och farfar bjöds på middag. Limekyckling och potatisgratäng. En väldigt bra kombination måste jag säga. Mumsig ananaspaj till kaffet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar