Aprilväder

Igår var det verkligen aprilväder i snabbversion. Först hade vi solsken, jätteskönt tänkte vi. När jag sen gick hem från jobbet var det gråmulet. Väl hemma körde jag igång datorn för att kolla mail och sånt där och vips så snöade det på tvären. Sen kom solen fram igen och jag fick intrycket av att det skulle spricka upp och bli fint. Men tji fick jag, för rätt var det var så snöade det igen.

Farmor ringde mitt på dagen och ville bli skjutsad till doktorn. När vi kom till en korsning och tittade åt höger så var det blå himmel och vita moln som syntes, men när jag vred på huvudet för att titta åt vänster var det som att stirra in i en tät burk. Totalt kolsvart himmel. Och där satt vi, i en bil mittemellan.

Efter besöket på VC hoppade jag in på Kvantum för att köpa nått till kaffet. Det började droppa när jag klev ur bilen och under tiden jag var inne i affären hade det tydligen haglat.

Nu vill jag ha vår och värme. Tack!

image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar