Till alla som behöver skickar jag en stor kram

Tänk så plötsligt livet kan vändas uppochner. Det som finns där i ena sekunden, alldeles levande och nåbart, är i nästa sekund borta. För evigt. För någon blir livet aldrig mer detsamma, hur man än försöker.

Det är svårt att förstå när man själv inte varit på den punkt i livet, det ögonblick, då något försvinner för alltid. Utan förvarning. Jag kan inte, och hoppas verkligen att jag aldrig ska behöva, förstå hur det känns. Jag önskar att ingen skulle behöva göra det.

Ikväll ber jag lite extra för alla som behöver det. Känn dig fri att ta åt dig, för gör du det, ja då är det för dig jag ber!

DSC_6402

När det händer något sånt här, något som övergår mitt förstånd. Ja, då finner jag tröst hos Gud. Samtidigt som jag ibland har svårt att förstå hur det kan hända när Han vakar över oss. Även det övergår mitt förstånd, men jag kan inget göra åt det.

Ofattbart är bara förnamnet på det som hänt.

2 kommentarer:

  1. "Han" kanske inte finns?!

    SvaraRadera
  2. Nej, vem vet? Det är väl därför det kallas TRO, för att man tror. JAG tror.

    SvaraRadera