Julen i korthet

Firade ju lite jul i förtid i fredags.

I lördags, på självaste Julafton, jobbade jag. Några timmar mitt på dagen fick jag ändå lite ledigt så jag kunde åka hem och prata lite med familjen. Äta lite rester och dricka kaffe. Följde med till faster C och hälsade på släkten innan det var dags att åter bege sig till jobbet. Inte helt olikt andra julaftnar kollade vi på Kalle och Karl-Bertil. Fikade på saffransbullar och pepparkakor och bara hade det skönt.

DSC_6401

Juldagen tillbringade jag med familjen på Ripan. Ännu mer rester och sen gick vi på bio, The Stig-Helmer story. I Nybro. Hemma igen drack vi glögg och tittade på TV.

Måndagen, Annandag jul, var ännu en arbetsdag för min del och nu är det tisdag och helt vanlig vardag, för alla.

Att vädret varit helt knasigt under julen är det ingen som kan göra något åt. Jag menar, när jag satt och åt frukost i lördags klockan halv sju småregnade det och var 7 grader varmt. Följande dagar har ju inte varit mer juliga heller precis. Igår var det ju som vilken höstdag som helst. Just nu, när solen tittar fram, känns det som vilken VÅR-dag som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar