Så kan det gå

Började dagen med att traska bort till kyrkan. Hade lovat Eeva att jag skulle hjälpa henne att klä ministranterna. Väl på plats saknades det en konfirmand, så jag blev plötsligt ministrant själv, istället för att (som jag hade tänkt) sitta i bänken och bara få vara vanlig kyrkobesökare för ovanlighetens skull.

cantica ministranter

När allt var färdigt tog jag mig ändå tid att knäppa några bilder. Skulle vara lite crazy, så jag skulle ta bilder bakifrån (på scenen, Jesus som mättar 5000 pers. med fem bröd och två fiskar,  som var uppställd). Kröp ner bakom altaret och fick ett par bilder. Och sträckte nacken på kuppen. Suck. Vaktmästarens första kommentar var “Ska jag ringa ambulans?”. Jag avböjde. Sen kom Eeva och undrade hur det var med mig. Haha, jag sträckte ju bara nacken lite.

Vidare in till kyrkkaffet. Hjälpte mamma att diska när kaffet var urdrucket och kakorna uppätna. Fick en liten pratstund med Alexandra.

jesus mättar folkfisk

På e.m. åkte mamma och jag ut till Hälleberga och gick på mässa i gospelton. Kul att gå i en annan kyrka och lyssna på en annan kör för en gångs skull. Inte helt fel, händer allt för sällan faktiskt. Lite kaffe i församlingshemmet innan vi åkte hem.

Nu tar jag min eländiga nacke och kryper i säng.

Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar