Testing, testing

Sådär ja, lite drygt sex timmar efter att diskvattnet tappats upp och disken åkt i baljan, har jag diskat klart. Det var inte så att det var supermycket disk (en del av det som skulle bli rent får dock vänta), men förutom använt porslin skulle jag diska alla tillbehör till nya matberedaren. Mitt i arbetet slant jag och kniven jag höll på att diska skar ett fint jack i mitt ena pekfinger. Blodet flöt såpass att jag fick söka hjälp i huset bredvid. Jag redde inte ens ut att få få fram ett plåster så att jag kunde plåstra om mig själv. Jag droppade blod lite här och var och fick lägga mig en stund. Vek. Jag vet. Blev hur eller hur hjälpt med omplåstring, bjöds på kaffe och så spelade vi några omgångar Yatzy på balkongen. Ganska fin avslutning på dagen, trots allt.

Jaja. Den stora kniven är riktigt vass i alla fall. Bara så att ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar